Als interim manager en adviseur werk ik voor uiteenlopende opdrachtgevers. Hier vind je het volledige overzicht met opdrachten die ik sinds 2009 in zowel binnen- als buitenland heb mogen doen.
Benieuwd naar mijn beschikbaarheid voor een stevige interim management opdracht? Neem dan contact met me op. Ik loop graag warm voor een de opdracht waarin ik kan helpen om een afdeling, team(s) of project/programma optimaal te laten presteren met inzet van duidelijkheid, aandacht, rust en en executie-kracht in goede sfeer.
Mocht ik geen directe beschikbaarheid hebben, dan heb ik vast nog wel iemand in mijn netwerk die ik je kan aanbevelen. Laat het me gerust weten, ik denk graag met je mee.
2023
- Dienst Toeslagen, Apeldoorn – Teamleider Versnellingsteam Apeldoorn – Als Teamleider had ik de opdracht om een geheel nieuw extern team (25 fte) samen te stellen en optimaal te faciliteren, opdat zij zo snel mogelijk een bijdrage konden leveren in het reduceren van de werkvoorraad bij de werkprocessen Toezicht + Bezwaar. Dit om ‘werken in de actualiteit‘ mogelijk te maken.
Het team bestond uit Uitzendkrachten (9 fte) en Gedetacheerden (16 fte), geleverd door diverse bureaus. De opzet van deze team(s) was een experiment, waarin er heel veel is geleerd.
Ondanks de krappe markt, heb ik binnen 2 maanden (maart + april) alle 25 mensen geworven en aangenomen. De eerste groep startte in april al met de basisopleiding. N.a.v. uitval zijn er in de zomer nog een paar kandidaten geworven en al snel ingezet.
In een looptijd van dik 10 maanden hebben we als team een substantiěle bijdrage kunnen leveren aan de beheersing van de werkvoorraden. We hebben zo’n 1500 burgers geholpen aan meer duidelijkheid en de juiste toekenning. Daarnaast zijn er 5 hele goede uitzendkrachten doorgestroomd naar een vaste aanstelling binnen Toeslagen. Een resultaat om heel trots op te zijn! - Dienst Toeslagen, Utrecht – Project Manager verbetertrajecten KindGebonden Budget (vervolg van 2022)-
In gesprek met diverse directieleden is uiteindelijk besloten om de afdeling waartoe wij behoorden als Programma/Projectmanagers te reorganiseren in 2023. Zodoende heb ik deze opdracht als projectmanager afgerond in maart 2023 en kreeg ik de kans om in februari (ook) een andere rol te vervullen. Een met heel veel impact voor de burger én de organisatie. - Deloitte Nederland, Rotterdam – Project Manager vernieuwing corporate website (vervolg van 2022)
2022
- Dienst Toeslagen, Utrecht – Project Manager verbetertrajecten Kindgebonden Budget (november 2022 – april 2023). In deze rol streefde ik samen met de Programma Manager verbetertrajecten naar een heldere besluiten, gerichte acties en verbeterde resultaten in de processen en samenwerkingen rondom deze specifieke toeslag. In samenwerking met SZW, SVB en diverse teams binnen Toeslagen hebben we in kaart gebracht welke verbeteringen nodig zijn en deze geprioriteerd en voorgelegd aan de Directie voor akkoord om tot actie over te gaan.
- Deloitte Nederland, Rotterdam – Project Manager vernieuwing corporate website
Om de vernieuwing van de corporate website in goede banen te leiden, heeft Deloitte Nederland mij ingehuurd om als project manager aan te treden. In de periode augustus 2022 – april 2023 gingen we samen aan de slag met dit traject. Samen met het projectteam zorgde ik voor een helder plan van aanpak, goed stakeholder management en de aansturing van zowel interne als externe partijen. De opdracht hebben we uiteindelijk eerder afgerond dan gepland i.v.m. verschuiving in de migratieplanning – de Nederlandse firm zou pas dik een jaar later aan de beurt zijn en ook dat was nog niet zeker. Desalniettemin hebben we wel vruchten kunnen plukken van deze voorbereidende fase, waarin we een eerste opruimactie opgezet en uitgevoerd hebben, waardoor de content flink opgeschoond en bijgewerkt is. Dat scheelt weer veel werk in het moment waarop de migratie wel plaats kan vinden. - Unique Banking & Insurance, Amsterdam/Utrecht – Senior Team Manager (a.i.)
Wegens (tijdelijke) afwezigheid van de team manager werd ik interim team lead voor het ABN Amro DFC klantteam. Dit team recruiteert en beheert kandidaten die op uitzendbasis werken voor de afdeling Detecting Financial Crime (DFC). Een zeer dynamische werkomgeving.
Ik heb het Unique team geholpen om meer rust, overzicht en regelmaat te creëren, opdat werkdruk behapbaar werd, mijn teamleden ruimte kregen om te groeien en dat er haalbare resultaten werden geboekt.
In het team kregen we op een gegeven moment te maken met 3 langdurig zieken. Met de juiste interventies en goede samenwerking met de unit Director en team Verzuim, heb ik samen met het team er toch voor kunnen zorgen dat onze werkzaamheden doorgang vonden en dat er door heldere prioriteiten te stellen, een goede taakverdeling en extra hulptroepen te regelen de klant(en) nog steeds naar tevredenheid bediend werd(en).
Aan het einde van mijn opdracht, heb ik de overdracht aan de eigenlijke team manager kunnen doen en er voor kunnen zorgen dat zij en het team in rustig en helder vaarwater samen weer verder kunnen groeien. - Unique team GGD Regio Utrecht, Utrecht – Senior Operations Manager (a.i.)
Als interim senior operations manager help ik de GGD Organisatie van Unique door een bijdrage te leveren in het begeleiden van het Management Team en het optimaliseren van de interne processen (planning, beheer, administratie). Het doel is om na de periode van crisisbestrijding de besturing, processen en het leiderschap dusdanig in te richten dat er efficiënter wordt samengewerkt en in een volgende crisisperiode er snel en effectief op/afgeschaald kan worden met de inzet van de eigen (vaste) managers en medewerkers.
2021
- Deloitte Nederland – Projectleider intranet migratie.
In deze rol leidde ik de migratie van een oud (Sharepoint) platform naar een nieuw (Sharepoint) platform dat ter beschikking werd gesteld door Deloitte Global. Ik heb er voor gezorgd dat we als project team voldoende ruimte hadden om samen tot een goed projectplan te komen, en dat de ruim 120 directe stakeholders tijdig en goed geïnformeerd werden, betrokken waren en inspraak hadden op ons voorstel voor het Plan van Aanpak / projectplan. Door duidelijkheid te geven over nut & noodzaak, inspraak op de ingeslagen weg, bijbehorende mijlpalen en benodigde werkzaamheden kreeg het project veel steun en toewijding van alle betrokkenen. We hebben werkzaamheden gezamenlijk goed weten te verdelen en regelmatig met elkaar overlegd over voortgang. Daar waar nodig heb ik voor extra capaciteit gezorgd, door werkstudenten in te huren. Dit zorgde voor rust, vertrouwen en overzicht, bij iedereen.
Van +/- 7400 pagina’s zijn we uitgekomen op slechts 230 pagina’s rond de livegang, wat het gebruiksgemak enorm heeft verbeterd voor de 7000+ eindgebruikers – maar ook de content eigenaren, omdat alles bijgewerkt en overzichtelijker was samengesteld en dus beheersbaar is geworden.
Het hele traject van analyse tot oplevering (livegang) hebben we als project team en de vele stakeholders in slechts 5,5 maand geklaard! Binnen budget en super soepel – zonder ernstige situaties of problemen, tot grote verbazing van iedereen, inclusief mijzelf :-). - APG, Compliance Asset Management – doorloop en afronding van het traject dat ik samen met House of Performance in 2020 heb mogen starten. In januari was de oplevering van de Analyse en eerste aanbevelingen. In februari vond overdracht plaats aan de nieuwe manager van het team.
- Sento Modo Sports – Yogadocent (en af en toe marketingadvies)
- Rijkelijk Groen Zaden International – Senior Partner International Sales & Marketing, verantwoordelijk voor het ontwikkelen en onderhouden van internationale klantrelaties en alle verkoop en marketing activiteiten in India, Pakistan, China, Bangladesh, Zuid-Korea, Thailand, etc.. Tevens (bege)leid ik de lokale customer care en sales teams.
2020
- APG, Compliance Asset Management – Management Adviseur
Namens en in samenwerking met House of Performance mag ik het team Compliance Asset Management begeleiden in een verbeterprogramma. Aan de hand van een uitvoerige analyse (interviews, werksessies, observaties, documentenstudies) maak ik samen met het team inzichtelijk waar de problemen zitten en wat mogelijke oplossingen zijn.
Doel van dit programma is om meer rust, structuur en stabiliteit te brengen in het team. Meer werkplezier, betere team prestaties en hogere klanttevredenheid zijn daarbij belangrijke en concrete succesfactoren. - Sento Modo Sports – Yogadocent en marketing adviseur
Elke zondagochtend geef ik yogales bij Sento Modo Sports. In de coronatijd heb ik ook mee mogen denken over optimalisatie van de website en campagne ideeën voor specifieke sporten en doelgroepen. - Deloitte Global Consulting – Interim Scrum Master
Voor een zeer complex project, met collega’s in Australië, UK, USA (east en west coast) werd ik gevraagd om als project manager eea te coördineren en begeleiden. Al gauw bleek de complexiteit van dien aard dat we Scrum als werkmethode hebben gekozen, zodat we snel en flexibel in konden spelen op veranderende omstandigheden. Helaas werd het projectdoel al snel en hard geraakt door de COVID-19 ontwikkelingen, waardoor de prioriteit verdween. Het project is daarom in een vroeg stadium stopgezet. - Rijkelijk Groen Zaden International – Senior Partner International Sales & Marketing.
2019
- ProRail i.s.m. House of Performance – Interim Scrum Master en Agile Consultant. Het begeleiden en coachen van het MT en alle medewerkers binnen de HR afdeling in het toepassen van Agile denken en werken. Ik heb twee scrum teams helpen opzetten en begeleid als scrum master, diverse basistrainingen Agile gegeven en op die manier een steentje bijgedragen aan het begrijpen en kunnen toepassen van Agile methodieken op de werkvloer.
- Deloitte Nederland – Project Manager op de afdeling Clients & Industries, Digital Marketing Team
Dit keer was ik verantwoordelijk voor 3 projecten: opzetten van een KPI dashboard in PowerBI, opzetten van een pilot en basic versie uitrol van een klantenportaal (MyDeloitte) en het leiden van een project voor een nieuwe event tool voor Deloitte Academy, event managers en marketeers. - Rijkelijk Groen Zaden International – Senior Partner International Sales & Marketing
2018
- Deloitte Nederland – Project Manager op de afdeling Corporate Brand & Communications.
Wegens een tekort in capaciteit Deloitte mij gevraagd om op hele korte termijn en voor ongeveer 3 maanden in te springen. Dat werden er uiteindelijk 7.
Ik hielp het Employer branding team en het Corporate Communications team met diverse interne en externe activatie campagnes als interim project manager. Mijn taak was om er voor te zorgen dat alle lopende maar ook nog te starten projecten goed, tijdig en binnen budget worden uitgevoerd en opgeleverd. - Rijkelijk Groen Zaden International – Senior Partner International Sales & Marketing
2017
- GITP – Project Manager Marketing, ontwikkeling en realisatie van marktintroducties, onderhoud en ontwikkeling van de websites van PiCompany en GITP, aansturing en verscherping van diverse SEA en SMA campagnes (adwords en social media advertising) en projectmatig werken stimuleren binnen het team.
- Rijkelijk Groen Zaden International – Senior Partner International Sales & Marketing, verantwoordelijk voor het ontwikkelen en onderhouden van internationale klantrelaties (focus op Aziatische markt) evenals internationale marketing & sales activiteiten. Diverse zakenreizen naar Azië (voor bedrijfsbezoeken en deelname aan congressen) horen hier natuurlijk ook bij.
2016
- Deloitte Nederland – Project manager Online (project: Global Brand Refresh), zwangerschapsverlofvervanging
- Deloitte Impact Foundation – Project manager (intern) social engagement platform ism de 1% Club
- BoxingYoga™ – Head Coach en Business Developer BoxingYoga™ in Nederland
- Ready Mat Yoga – Oprichter en yogadocent. Naast BoxingYoga™ en hatha yoga lessen breidde ik uit met Yin en Zwangerschapsyoga lessen in Utrecht. Wegens onze verhuizing zijn de lessen per september 2016 gestopt.
2015
- Deloitte UK – advies over samenwerkingsprocessen rondom content (UK-UK & UK-India)
- NZW – Project leider, aanscherping propositie Netwerk Zelfstandig Werkenden (NZW)
- BoxingYoga™ – Head Coach in training + BoxingYoga™ gelanceerd in Nederland (tour door heel het land, free publicity, planning en organisatie Teacher Trainings 2016 in Nederland)
- Ready Mat Yoga – oprichter en yogadocent. In 2015 heb ik een hatha yoga opleiding gevolgd, in navolging op mijn BoxingYoga™ opleiding. Ik vond dat zo leuk dat ik besloot om in eigen beheer yogalessen te verzorgen.
2014
- Secretary Plus – interim marketing manager: terwijl er een vaste marketing manager gezocht wordt ben ik gevraagd om een grote lijst met marketing activiteiten tijdelijk op me te nemen en te realiseren.
- Deloitte Nederland – online marketeer: ter voorbereiding op de livegang van het project waar ik eerder leiding aangaf, mocht ik in de korte afwezigheid van de vaste project manager weer even terugkomen om het project extra kracht bij te zetten.
- Deloitte UK – Project manager Global Digital Transformation project – @ Londen UK: zelfde rol, zelfde programma als in 2013 in Nederland, alleen dit keer moest het project binnen 6 maanden opgeleverd worden. Zo geschiedde. Het was keihard werken, maar we redden het, vóór de deadline en ver binnen budget.
2013
- House of Performance – marketing manager, marketing strategie & activiteiten realiseren voor HofP en aanstelling vaste marketing manager
- Deloitte Nederland – project manager Global Digital Transformation – NL & alumni programma Deloitte Nederland (zwangerschapsverlof vervanging).
2012
- (verlenging) Axle-IT – interim marketing manager: opzetten marketing en communicatie strategie en operatie
- Marktplaats – online marketing specialist (zwangerschapsverlofvervanging)
- Sportcentrum Utrecht – marketing advies, verhuurdeal (10 jaar) geïnitieerd en gefaciliteerd met Basic Fit en bijgesprongen in de bardienst
- House of Performance – marketing manager, opzetten en uitvoeren marketing strategie & activiteiten voor HofP
2011
- verlenging bij Lectric Internetopleidingen – interim marketeer + event management Trendfactory 2011
- Axle-IT – interim marketing manager: opzetten marketing en communicatie strategie en operatie
- diverse MKB bedrijven geholpen met marketing advies, social media toepassingen
2010
- VAT Raamsdonksveer – marketing en bedrijfsadvies (overname werd uiteindelijk teruggedraaid)
- SNS Bank – Coördinator team Content, afdeling Internet Verkoop
- Lectric Internetopleidingen – interim marketeer
- diverse eenpitters geholpen met marketing & social media advies
2009
Het jaar waar in het allemaal begon! Mijn eerste opdrachten mocht ik doen voor en met:
- David de Kock Institute – marketing advies en event support
- Nature Quest – marketing advies
- Droomhout – marketing en organisatie advies
- Namens – marketing advies
- Wennies Advertising – project support TV-campagne ‘Hartzaak’ voor de Hartstichting welke Wennies’ mocht realiseren
- VAT Raamsdonksveer – hulp bij geplande overname: marketingplan, bedrijfsplan, eerste stappen zetten in nieuwe hoedanigheid